Fennállásának harmadik évében jutottam el végre oda, hogy közelről is megtapasztaljam Japán eddigi legrövidebb nagysebességű vonalát Nagasaki prefektúrában. Ahogy írtam, korábban már volt szó róla, hogy mi valósulhat meg, mit várhat az utazó és mi lehet a vonal (közel)jövője, ám ebben az írásban inkább azzal fogok foglalkozni, ami éppen van.
A Nyugat-Kyushu shinkansen vonalán közlekedő egyik N700S sorozatú motorvonat halad Shin-Omura és Ureshino-onsen állomások közt Takeo-onsen felé.
Mint minden nagyobb beruházás, e vonal is kapott hideget, meleget, kritikusai szerint annak legnagyobb hiányossága az, hogy továbbra sem nyújt közvetlen összeköttetést Fukuoka és Nagasaki közt, noha a mostani felállásban a jelenleginél egyszerűbb és kényelmesebb átszállási módot nem igazán lehet kitalálni. Sokan elfelejtik továbbá, hogy ez a csonka vonal sem feltétlen az üzemeltető JR Kyushu vagy az azt építő JRTT (Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency), hanem sokkal inkább Saga prefektúra vezetésének a sara, mondván, hogy a vonal, annak költségeihez mérten relatíve kevés előnyt nyújtana az ott élő embereknek, minimális (kb. további 15 perc) lenne a menetidő-csökkenés is a most megvalósult elrendezéshez képest.