Japán, tajvani, kínai és egyéb ázsiai vasutak minden mennyiségben!

densha.blog - Vasúton Ázsiában

Utolsó kommentek:

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2022.07.14. 05:32:24

@Frigyes Liegl: Kínaiul van. Néha írok egy pár sort a kínaiul értő közönségnek is (Tajvan, Hongkong, Kína, Szingapúr stb.) a magyar vasutakról, hogy ők is bepillantást nyerhessenek, mi zajlik odahaza. Meg így az írott nyelvet is gyakorlom.

Bejegyzés: [匈牙利] – 匈牙利鐵路的三個主題

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2020.02.24. 06:43:33

@BelaVak: Nem nagyon tudom hova helyezni a mondandód, hiszen ezek kézenfekvő dolgok a tájfunnal kapcsolatban nekem is, meg elvileg a JR East munkatársainak is az kellett volna, hogy legyen.

"...tehat van egy rakas drilluk ra..." - Erre pont nem volt. Most már van:

response.jp/article/2019/12/24/330128.html

www.mlit.go.jp/report/press/tetsudo07_hh_000169.html

Bejegyzés: [Japán] – Elázott a shinkansen! Mi lesz ezután?

BelaVak 2020.02.21. 07:08:31

Jo iras, de azert halkan megjegyeznem, hogy tajfun eseten barhol barmi tortenhet.
A folyok mellett aradas, a hegyekben meg foldcsuszamlas, belvarosi terileteken a csatornakbol sokszor hatalmas vizoszlopok tornek fel stb. Ennyi erovel megkerdezhetned miert vannak lakohazak arvizveszelyes teruleteken, hiszen a masodik emeletig beero aradas ahol emberek halnak meg vagy csak teljes vagyonuk valik semmive is van akkora problema, mint hogy csillogo vonatbol szutykos vonat lesz.

Nagyobb tajfun eseten egyebkent mindig leallitjak a shinkanseneket, tehat van egy rakas drilluk ra, mint ahogy pl foldrengesre is van. Nem arrol van szo, hogy van 5 meteres sav, ahol veszely, es a lusta japanok ott hagytak, hanem arrol van szo, hogy pirosra teszel vagy feketere, mikor egy barmibe belekezdesz Japanban.

Bejegyzés: [Japán] – Elázott a shinkansen! Mi lesz ezután?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2019.03.30. 11:59:52

Nagyon érdekes összefoglaló, kicsit segít oszlatni a ködöt. Köszönjük.

Bejegyzés: [Szingapúr] – A szingapúri metró és nagyvasút múltja, jelene

Mad Mind 2019.03.04. 18:36:29

Én mint turista, azt tudom mondani, érdekes ötletek, a Jr East tervei, de inkább csak az 1-es, 2-es terv jelenthet alternatívát a jelenlegiekhez képest.
Haneda reptérnél, ha valaki az expressz Monorail járatot választja, akkor 13-17 perc alatt Hamamatsucho-ban van(attól függően melyik terminálról indul) és onnan már csak 10 perc Tokyo állomás. Igaz elég ritka járat, de a gyors is csak 4-5 perccel lassabb, ami elég sűrűn jár napközben. Mondjuk az is igaz, hogy eléggé tömött tud lenni.
A Keisei AE sorozatú Sky liner-ek jól néznek ki, gyorsak, viszont kb. a legkevésbé látványos vonalon mennek, Naritára. A 40 perces menetidő nagy részében napelemtábla farmokat lehet látni. :)

Bejegyzés: [Japán] – Bővül a Haneda nemzetközi repülőtér vasúti kiszolgálása is

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.01.11. 16:01:04

@Mad Mind: Nekem meg épp csak az maradt ki. Sajnos viszont egy/pár idióta két kiállított járműről is ellopott alkatrészeket, úgyhogy sokat szigorítottak, pl. több, eddig belül is megtekinthető mozdonyt bezártak emiatt.

Bejegyzés: [Japán] - Japán vasúti emlékek II. – Az SCMaglev & Railway Park

Mad Mind 2019.01.07. 13:49:01

Nagyon jó írás.
Sajnos én csak a JR East múzeumot láttam még. Az is nagyon jó volt, de ha megint lesz rá lehetőség, ezeket is megnézem.
Bár a kiotói Umekoji múzeumot az átalakítás közben sikerült "megnézni", de érthető módon alig volt valami látható.

Bejegyzés: [Japán] - Japán vasúti emlékek II. – Az SCMaglev & Railway Park
süti beállítások módosítása