@Frigyes Liegl: Kínaiul van. Néha írok egy pár sort a kínaiul értő közönségnek is (Tajvan, Hongkong, Kína, Szingapúr stb.) a magyar vasutakról, hogy ők is bepillantást nyerhessenek, mi zajlik odahaza. Meg így az írott nyelvet is gyakorlom.
@BelaVak: Nem nagyon tudom hova helyezni a mondandód, hiszen ezek kézenfekvő dolgok a tájfunnal kapcsolatban nekem is, meg elvileg a JR East munkatársainak is az kellett volna, hogy legyen.
"...tehat van egy rakas drilluk ra..." - Erre pont nem volt. Most már van:
Jo iras, de azert halkan megjegyeznem, hogy tajfun eseten barhol barmi tortenhet.
A folyok mellett aradas, a hegyekben meg foldcsuszamlas, belvarosi terileteken a csatornakbol sokszor hatalmas vizoszlopok tornek fel stb. Ennyi erovel megkerdezhetned miert vannak lakohazak arvizveszelyes teruleteken, hiszen a masodik emeletig beero aradas ahol emberek halnak meg vagy csak teljes vagyonuk valik semmive is van akkora problema, mint hogy csillogo vonatbol szutykos vonat lesz.
Nagyobb tajfun eseten egyebkent mindig leallitjak a shinkanseneket, tehat van egy rakas drilluk ra, mint ahogy pl foldrengesre is van. Nem arrol van szo, hogy van 5 meteres sav, ahol veszely, es a lusta japanok ott hagytak, hanem arrol van szo, hogy pirosra teszel vagy feketere, mikor egy barmibe belekezdesz Japanban.
Én mint turista, azt tudom mondani, érdekes ötletek, a Jr East tervei, de inkább csak az 1-es, 2-es terv jelenthet alternatívát a jelenlegiekhez képest.
Haneda reptérnél, ha valaki az expressz Monorail járatot választja, akkor 13-17 perc alatt Hamamatsucho-ban van(attól függően melyik terminálról indul) és onnan már csak 10 perc Tokyo állomás. Igaz elég ritka járat, de a gyors is csak 4-5 perccel lassabb, ami elég sűrűn jár napközben. Mondjuk az is igaz, hogy eléggé tömött tud lenni.
A Keisei AE sorozatú Sky liner-ek jól néznek ki, gyorsak, viszont kb. a legkevésbé látványos vonalon mennek, Naritára. A 40 perces menetidő nagy részében napelemtábla farmokat lehet látni. :)
@Mad Mind: Nekem meg épp csak az maradt ki. Sajnos viszont egy/pár idióta két kiállított járműről is ellopott alkatrészeket, úgyhogy sokat szigorítottak, pl. több, eddig belül is megtekinthető mozdonyt bezártak emiatt.
Nagyon jó írás.
Sajnos én csak a JR East múzeumot láttam még. Az is nagyon jó volt, de ha megint lesz rá lehetőség, ezeket is megnézem.
Bár a kiotói Umekoji múzeumot az átalakítás közben sikerült "megnézni", de érthető módon alig volt valami látható.
Japán, tajvani, kínai és egyéb ázsiai vasutak minden mennyiségben!
densha.blog - Vasúton Ázsiában
Utolsó kommentek:
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2022.07.14. 05:32:24
Bejegyzés: [匈牙利] – 匈牙利鐵路的三個主題
Frigyes Liegl 2022.07.14. 05:27:37
Bejegyzés: [匈牙利] – 匈牙利鐵路的三個主題
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2021.03.07. 11:18:33
Bejegyzés: [Japán] - JR East – Nagysebességgel kelet felé II.
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2020.02.24. 06:43:33
"...tehat van egy rakas drilluk ra..." - Erre pont nem volt. Most már van:
response.jp/article/2019/12/24/330128.html
www.mlit.go.jp/report/press/tetsudo07_hh_000169.html
Bejegyzés: [Japán] – Elázott a shinkansen! Mi lesz ezután?
BelaVak 2020.02.21. 07:08:31
A folyok mellett aradas, a hegyekben meg foldcsuszamlas, belvarosi terileteken a csatornakbol sokszor hatalmas vizoszlopok tornek fel stb. Ennyi erovel megkerdezhetned miert vannak lakohazak arvizveszelyes teruleteken, hiszen a masodik emeletig beero aradas ahol emberek halnak meg vagy csak teljes vagyonuk valik semmive is van akkora problema, mint hogy csillogo vonatbol szutykos vonat lesz.
Nagyobb tajfun eseten egyebkent mindig leallitjak a shinkanseneket, tehat van egy rakas drilluk ra, mint ahogy pl foldrengesre is van. Nem arrol van szo, hogy van 5 meteres sav, ahol veszely, es a lusta japanok ott hagytak, hanem arrol van szo, hogy pirosra teszel vagy feketere, mikor egy barmibe belekezdesz Japanban.
Bejegyzés: [Japán] – Elázott a shinkansen! Mi lesz ezután?
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2019.03.30. 11:59:52
Bejegyzés: [Szingapúr] – A szingapúri metró és nagyvasút múltja, jelene
Mad Mind 2019.03.04. 18:36:29
Haneda reptérnél, ha valaki az expressz Monorail járatot választja, akkor 13-17 perc alatt Hamamatsucho-ban van(attól függően melyik terminálról indul) és onnan már csak 10 perc Tokyo állomás. Igaz elég ritka járat, de a gyors is csak 4-5 perccel lassabb, ami elég sűrűn jár napközben. Mondjuk az is igaz, hogy eléggé tömött tud lenni.
A Keisei AE sorozatú Sky liner-ek jól néznek ki, gyorsak, viszont kb. a legkevésbé látványos vonalon mennek, Naritára. A 40 perces menetidő nagy részében napelemtábla farmokat lehet látni. :)
Bejegyzés: [Japán] – Bővül a Haneda nemzetközi repülőtér vasúti kiszolgálása is
bigboyX 2019.01.30. 05:57:59
Bejegyzés: [Vietnam] – Hanoi körül
bigboyX 2019.01.30. 05:57:55
Bejegyzés: [Vietnam] – Hanoi körül
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.01.11. 16:01:04
Bejegyzés: [Japán] - Japán vasúti emlékek II. – Az SCMaglev & Railway Park
Mad Mind 2019.01.07. 13:49:01
Sajnos én csak a JR East múzeumot láttam még. Az is nagyon jó volt, de ha megint lesz rá lehetőség, ezeket is megnézem.
Bár a kiotói Umekoji múzeumot az átalakítás közben sikerült "megnézni", de érthető módon alig volt valami látható.
Bejegyzés: [Japán] - Japán vasúti emlékek II. – Az SCMaglev & Railway Park